Maximale inzet voor optimale bereikbaarheid stations Deinum en Dronryp

Trein bij Deinum
Door Bernita Hakvoort op 22 december 2022 om 23:10

Maximale inzet voor optimale bereikbaarheid stations Deinum en Dronryp

ChristenUnie wil zo snel mogelijk weer terug naar de oude spoordienstregeling, waarbij er weer twee keer in het uur op station Deinum en Dronryp gestopt wordt. De oproep van de ChristenUnie krijgt van alle politieke partijen in Waadhoeke steun. “Dit is precies het signaal dat we af willen geven bij de provincie”, zegt raadslid Bernita Hakvoort.

Begin december 2022 stelde de ChristenUnie vragen aan het college van burgemeester en wethouders. De beantwoording is teleurstellend vindt raadslid Bernita Hakvoort. Volgens haar heeft het college van Waadhoeke zich erbij neergelegd. “Wat is de reden dat de gemeente niet van zich laat horen is als het gaat om de aanpassing van de dienstregeling? Het raakt toch ook de leefbaarheid van ons platteland? ChristenUnie had graag gezien dat na berichtgeving van vervoerder, begin november 2022 aan de gemeente, zij meteen actie had ondernomen, zowel richting de provincie als de desbetreffende dorpsbelangen”, zegt raadslid Bernita Hakvoort.

Tijdens de raadsvergadering van 22 december 2022 roept ChristenUnie het college op, om alsnog in gesprek te gaan met de provincie en de raad hierover een terugkoppeling te geven voor 1 februari 2023. “Wy litte ús ynwenners net yn 'e kjeld stean”, aldus Bernita Hakvoort. De oproep wordt raadsbreed gesteund.

Labels: ,